22 Haziran 2012 Cuma

KİTAB-I AŞK




 Kitâb-ı Aşk, bütün bu kavram kargaşası içinde aşkın katmanlarını, türlerini ve asaletini irdelemek, belki her düzeyden insanın gönlünde hissettiği, dimağında algıladığı ama asla net biçimde tanımlayamadığı duygularına açıklık getirmek için düzenlendi. Kitâb-ı Aşk'ın içindeki yazılar değişik zamanlarda ve farklı zeminlerde kaleme alınmış olmakla birlikte belli bir düzen ve bütünlük içinde bir araya getirilmiştir. Bazıları farklı kitaplarımızda yayınlanan bu deneme ve öyküleri okurken bütün varlığımızı ve hatta varoluşu kuşatan aşkın yüzeysel, derin ve daha derin katmanlarında küçük yolculuklar yapacaksınız. Bu yolculuklar sırasında, duygularınızın gerçekte sizi nereye doğru götürdüğü, ayağınızı bağlayan tensel arzulardan sıyrılıp platonik veya mecazî aşka doğru kanatlandığınızda kendinizi yeniden keşfetmeye başlayacağınız noktayı da bulacaksınız. Orası, belki de sizin kendinizden vazgeçeceğiniz noktadır. Çünkü canına sevgili isteyen ile sevgili için can isteyen arasında hayat yolculuğunun ta kendisi gizlidir.. dedi İskender PALA..


Ve bir çok okuycunun gönlüne harf harf işledi Aşk’ın en değerli halini.. Ne kadar anlamını anlayamadığım kelimelerle dolu olsa da en azından anladığım kadarının bile bana yeterli olduğunu hissetmek çok güzeldi. Mükemmel bulduğum divan edebiyatı gözümde daha da güzelleşti.
 İskender PALA’nın ilk okuduğum kitabıydı Kitab-ı Aşk.. Öyle ki mecazi aşk ile gerçek olan aşkı ayırt edebilme yolunu çok güzel aydınlatmış İskender PALA.. Zaman zaman dilin ağırlğından dolayı sıkıcı oluğu düşünülse de aşkın tanımını öğrendiğimizde ne kadar da eksik ve samimiyetsiz yaşanıldığı anlaşılıyor,gerçek olanı arayışa yönelten 136 sayfa incecik bir kitap.



Bir arkadaşımın şu mısrayı;
    "Ey sevgili...
Senle gerçek sevgiyi bulmayı denedim ben; ama farkettim ki sende olan sadece yansımalar ve bunlar artık yetmiyor bana.. Ben gerçek sevgiliyi istiyorum her demde. Senin vuslatın dahi bana haz vermezken onun vuslatının umudu sarhoş etmeye yetiyor.. Senin yanındaki anlık sarhoşluk bile ayıkların en ayığı vuslat sarhoşluğu yanında"
Paylaşmasıyla okuma ihtiyacı hissetmiştim kendimde ve kitabın daha ilk sayfalarında doğru sayfalar arasında olduğumu anladım..
Bu yorumlarım sizde ne gibi duygular uyandırdı bilemem ama bu mısrayı en az iki kere okumadan bırakmıycağınızı biliyorum..


                         Huzur gönlünüzden,sevgi kalbinizden,kitab-ı aşk elinizden düşmesin..
                                                                    

                                                                                                             .. K’den sevgilerle..
                                                                                           



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder